.
Actuele Informatie:

Saloon Stockcar en Stockcar 1300 strijden om de  Battle of Limburg.
Auteur: Johnn Tetz

A.s. Zondag wordt er in twee klassen gestreden om de Limburgse vlag. De klasse Saloon Stockcar en Stockcar 1300 zullen in hun eerste manche volgens hun normale opstelling rijden om punten die ook tellen in het Kampioenschap. De tweede manche draaien de opstelling zich geheel en zal duidelijk worden wie de derde manche met de meeste punten op de "Pole"' mag starten. Werkelijke winnaar is diegene die als eerste over de streep komt als de ronden verreden zijn.

Deze winnaar krijgt dan gedurende een jaar lang een Limburgse vlag op het dak van zijn/haar auto. Dit alles wordt gesponsord door JAL Auto's uit Echt, Scheijven - Levels uit Posterholt en Luuk Goldstein. Bekers worden ook dorr voorgenoemde beschikbaar gesteld. Er wordt dan ook nog in deze klassen een vierde manche verreden en deze samen met de andere manches leverd de puntbeste rijder op, deze ontvangt dan ook een beker voor deze prestatie. 

Let wel alle punten tellen mee in het Kampioenschap. Mocht de vierde manche niet verreden worden bepalen de drie andere manches de puntbeste rijder van die dag!





Battle Of The Champs PAC Posterholt.
Auteur: Tony Sempels

Door de verstikkende hitte, kreeg PAC Posterholt veel tumult te slikken, en d

eskundigheid was geboden. Dat werd gelukkig ook opgelost. Als een familie die aan één lijn tr

ekt, en waar ik de uitkomst niet van wil weten. Hoofdzaak was, dat iedereen tevreden naar huis kon gaan. Deze jongen deed dat alvast, want de groene omgeving, en de ronkende motoren, hebben iets familiaal in Posterholt. Ondanks de mindere belangstelling door overkoepelende agenda’s allerhande, kon PAC Posterholt toch rekenen op een gemiddelde van 10 deelnemers per heat of klasse. Hun ‘Juniors’ deden de mooiste zaak, en je ziet dat opkomend talent ook verbeteringen maken, race na race. De ‘Saloon Cars’ maken het dan helemaal af. Wat anders niet geoorloofd is, is in deze klasse wel gepermitteerd. Tot hilarische gevolgen van dien. Maar de TOYOTA ‘open-wheels’ hoofdmoot, moest de trekpleister zijn en worden van hun ‘Battle of the Champions’… Prachtige reeksen werkten zich af, waar één rijder in uitblonk, Helmut Laumen die zijn bolide de volle sporen gaf. Op kousevoeten, kon hij onbedreigd naar de BOTC titel rijden. Enige Nederlander in dit veld Bart Van Rengs voelde zich goed in dit Duits getinte sas. Zijn prachtige Formula Toyota bolide uit het Severens Racing Team draaide goed mee, en is een zucht verwijderd van top posities. LMV8 en/of NWES zou Bart ook niet misstaan lijkt me
Er is een nieuwe Limburger in aantocht in het BrisCa F2 gebeuren. Floor Nijskens uit Bree. Zijn vader, is nog F1 rijder geweest, ten tijde Groot Hertog Rien Rutjens, die hier en daar de hegemonie van Rutjens en co wist te doorbreken . De kleinzoon, is dat ook van plan. Met zijn nieuwe geïmporteerde F2 bolide heeft die nog heel veel afstelwerk voor de boeg, én blauwe plekken… Maar is vastbesloten om volgend jaar ook op Raceway Venray aan te treden in het F2 kampioenschap. De liefde die uit hun ogen straalt als ze het over auto-speedway hebben, is een garantie van jarenlang aankomend plezier. Wordt gevolgd…


In dat Brisca F2 gebeuren was het een sterke Giel Kubben die 3 manches wist te winnen. De hoofdpot moest ie echter aan Toon Janssen laten. Voor laatstgenoemde hoefde die grote beker niet meer. Zijn prijzenkast is al lang gevuld, maar nam hem toch hartelijk in ontvangst.  ‘Leading Lady’ Laura Vervuurt stond ook haar mannetje. Een week eerder tekende ze de hoogst behaalde snelheid op in de trainingen, en dat zag je ook in deze races. Mocht ze een klasse hoger gaan rijden, zou ze ook daar haar mannetje wel weten te staan, en zou ze wel eens een geduchte concurrente voor Milou Mets kunnen zijn. Het mooie aan het BrisCa F2 kampioenschap is, dat je nooit zeker bent wie wint, en dat iedereen er kan winnen. Helaas was het deelnemersveld sterk verminderd door het EK gebeuren in de UK. Minder spannend, was het daarom niet. 


Datzelfde gegeven heb je ook in de StockRod klasse, met onze Belgische deelnemer Jori Tielemans. In het verleden wist hij al enkele overwinningen op te tekenen, maar in deze BOTC kon hij geen vuist maken. De Belgische driekleur lag nochtans voor hem klaar, mocht er een zege uit komen. De getalenteerde jongeman kon zich echter niet losrukken doorheen het veld, en moest zich hard vechtend, gelukkig stellen met wat ereplaatsen. De punten voor het kampioenschap stak ie wel op zak, en daarin staat hij nog in de topposities in strijd voor de StockRod titel. 


In de ‘Ministox’ was het feest. Justin Tetz kroonde zich tot jongste keizer in dit BOTC evenement. Op de voet gevolgd door ander aanstormend jong talent, waaronder ook een Miklo Smeets vertoefd. PAC Posterholt familie ondereen, die allemaal vooraf een minuut stilte in acht namen voor de té vroeg, (6 jaar) aan hersenstamkanker overleden, Tijn. Een eerbetoon waar bijna iedereen stil van werd. Voor de deelnemers uit de Ministox alvast een duidelijk signaal, dat je er met je héle familie staat, en nooit alleen. En zo vier je vreugde, én verdriet, samen. Op, en naast de baan.

Twee feiten onthouden we van deze BOTC. 
1/ Marcel ‘Miep Miep’ kwam eindelijk ‘uit de kast’… (zie foto’s)
2/ ‘The Bullit’ van Jack Opgenort (#77) is NIET onaantastbaar. De eerdere tikken die hij aan Bas Haagen (#8) uitdeelde, werden in de laatste manche rechtgezet. Een welgemeende treffer door Bas, bracht Jack al samen slippend, tot stilstand op het binnenterrein. Een moment waar iedereen voor uit zijn luie warme zetel sprong… Niets blijft in auto-speedway ‘ongestraft’..


Met een welverdiende ovatie voor het hele team van PAC Posterholt. Diplomatisch, en met familiale stijl mochten ook zij hun BOTC in schoonheid afsluiten. Hopelijk hebben ze volgend jaar minder tegenstand van de evenementen in buurlanden. De afwezigen hadden best ongelijk. Met dank aan de vele vrijwilligers van PAC.

Tot volgend jaar ! (TS)



Geachte Rijders en Vrijwilligers.

Er is steeds gevraagd om meer  openheid naar jullie toe en ik ben genoodzaakt om hiervan gebruikt te maken. Op zaterdag zijn jullie toegesproken door het SAPP en daar werd er verwezen naar een gesprek dat er zou komen samen met de huidige zittende bestuursleden. Dit gesprek heeft plaats gevonden en hierbij zijn er een aantal zaken naar boven gekomen , waar wij als zittende Bestuursleden  niet gelukkig mee zijn. Over wat er gezegd werd in dat gesprek die het SAPP heeft gehad, zijn wij ook niet op de hoogte omdat dit tussen het SAPP en de personen waarmee zij gesproken hebben moet blijven.  Wij zijn op dit ogenblik hard aan het werk om alles op een positieve manier te kunnen oplossen. Dit neemt wat tijd in beslag en omdat wij geen fouten willen maken en jullie hobby niet in het gevaar willen brengen, moeten wij het volgende aan jullie mededelen.


De  training van Za 27 mei 2017 kan spijtig genoeg geen doorgang vinden.


Wij zijn er ons ook van bewust dat dit voor sommige niet de juiste beslissing zal zijn , doch vraag ik jullie om dit in alle rust te laten doorgaan. Er zijn sommige die deze dag ingepland hadden om een auto te testen voor de volgende wedstrijd , doch om de bovenstaande redenen vraag ik nogmaals jullie medewerking om dit besluit te aanvaarden.

Ik hoop jullie langs deze weg spoedig nieuws te kunnen brengen over de  situatie tussen het SAPP en het PAC .

Hou deze site in het oog en zodra wij meer nieuws hebben zullen wij dit via deze weg aan jullie mededelen.

Sportieve groeten ,

Carlo Coolen

Waarnemend Voorzitter

PAC Posterholt




National Hotrod en PAC.
Bron: NHRRG/PAC


Aan allen,

zoals jullie misschien al hadden gehoord op de eerste wedstrijd zouden de National Hotrod een aantal keren weer worden opgenomen in het programma van de PAC. Helaas kregen wij vandaag via de NHRRG te horen dat er voor de Mei Wedstrijd een te laag aantal deelnemers hebben ingeschreven. Helaas zullen de National Hotrod dus niet aan de start verschijn in het komende Moederdag weekkend. Er wordt wel weer een inschrijving gedaan voor het Augustus weekend in 2017.

Wel hebben we een goed bericht wat betrefd de Hotrod 2Ltr hier staat de inschrijving vandaag al op 12 rijders. Het beloofd weer spannend te worden in deze klasse.

We hopen U allen te mogen begroeten komend weekend in Posterholt op het JaBa Circuit.




Training Ministocks


Gelieve op deze link klikken voor een complete uitleg van de trainingen voor de Ministocks.

Bij voorbaat dank voor U begrip,

PAC Posterholt en Vrijwiligers.




Geachte Coureurs,


de uitleg van de Battle of the Champs wedstrijden is erg ongelukkig geschreven. Hierin staat dat er dubbele punten te verdienen zijn en dat is in zoverre waar dat de punten telling vanaf 24 terug tellend tot 1 is bedoeld. Dus 24, 23, 22 enz. tot 1 zo kan één ieder nog punten (extra) scoren voor het kampioenschap, ook de mindere rijders hebben dan punten. Bij alle klassen is dit zo toegepast m.u.v. de Formula Toyota die een "eigen puntentelling" hebben die geheel afwijkt van alle andere klassen, zo ook bij de BriSCA F2 door een verkeerde opstelling in hun derde manche zijn er hier naar overleg gewoon punten verdeeld.

Hiervoor mijn (Johnn Tetz) welgemeend excuses aan iedereen die zich hier door benadeeld voeld, dit is niet mijn intensie geweest in deze.

Johnn Tetz